Week 5 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Maart 2015 | Slovenië, Ljubljana

Alweer een weekje van mijn Sloveense avontuur voorbij gevlogen. Deze week een week met behoorlijk weinig les en dus behoorlijk veel vrije tijd (lees: vrij op maandag, woensdag en vrijdag). Gelukkig hoef ik me hier niet te vervelen en heb ik ook veel tijd kunnen besteden aan mijn opdracht voor de universiteit in Nijmegen.

Dinsdag hebben de karaoke bezocht, welke helaas iets minder tof was dan verwacht. We moesten het doen met een klein laptopschermpje voor de tekst, slechts 1 microfoon en een hoop Servische/Sloveense muziek. Vooral dat laatste moesten wij als echte Nederlanders natuurlijk even wat verandering in brengen. We besloten om "Het is een nacht" van Guus Meeuwis te karaoken, wat natuurlijk niet echt in de smaak viel bij de gemiddelde bezoeker van de karaoke. Leuk detail was wel dat er één Sloveens meisje was dat helemaal weg was van het nummer en de artiest en titel van het nummer opschreef om het te kunnen downloaden! Ondanks alles was het gelukkig wel een geslaagde avond.

Donderdag had ik een "Nature and young Children"- les die ik echt nooit meer ga vergeten. We hadden een pad, salamander en een wandelende tak in onze les. Laat het nou net zo zijn dat ik een enorme hekel heb aan (lees: angst heb voor) amfibieën, reptielen, spinnen en insecten. Die les heb ik meteen dus maar even mijn opgedane kennis uit de afgelopen drie jaar toegepast en een knap staaltje exposure gedaan. Aan het eind van de les durfde ik de pad namelijk al vast te houden! Om dit hele verhaal nog mooier te maken, kreeg ik ook een pot met kikkerdril mee naar huis. Het is namelijk de bedoeling dat we de ontwikkeling van een eitje tot een kikkertje gaan volgen door iedere dag foto's te maken en te beschrijven wat we zien. Lekker old school (oftewel: basisschool) dus! Ik geloof dat ik de docent wel vier keer heb gevraagd of ze niet uit de pot gaan springen, maar zo gauw ze pootjes en een staartje hebben moeten we ze terug brengen/ vrij laten. Wanneer hun staartje er namelijk af valt kunnen ze springen.
Mijn kleine groene vriendjes groeien erg snel. Inmiddels zijn ze al uit de eitjes en is er al een klein koppie en een staartje te zien! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van alle ontwikkelingen van mijn nieuwe kamergenootjes!

Donderdagavond was het Ladies Night in de Companeros. Van tien tot half één zouden we gratis drankjes en hapjes krijgen. De drankjes leken echter verdacht veel op aanmaak en de hapjes waren binnen no time op. Gelukkig wel nog een gratis cocktail kunnen scoren, dus dat maakte het wel weer enigszins goed.

Vrijdag besloot ik lekker cultureel te doen en naar Nowruz te gaan. Nowruz wordt gevierd in veel Perzische en Aziatische groepen en betekent nieuw jaar. Op deze dag vieren zij het begin van het jaar op de Perzische kalender op de eerste dag van de lente. Normaal gesproken zou dit gepaard moeten gaan met traditionele verhalen, zingen, dansen en traditioneel voedsel. Helaas hebben wij alleen maar het deel voedsel en een klein stukje dansen mogen zien. Het eten was er echter niet minder om, het was erg lekker!
Vrijdagavond ben ik naar een stijldansles geweest. Waar ik laatst nog vertelde her voorlopig op rennen te houden, heb ik viavia toch een plekje gevonden om te kunnen stijldansen. Het niveau is helaas iets lager dan ik gewend ben in Nijmegen, maar op dit moment is voor mij het belangrijkst dat ik lekker kan blijven dansen! Een hele opluchting dus voor mij!

Dit weekend ben ik lekker een weekend in Ljubljana gebleven. Onze zaterdagmiddag hebben we gevuld met een lekker dagje shoppen. S'avonds vierden we de verjaardag van Vanessa en sloten we de avond af op het 90's feest in Cirkus.

Afgelopen week heb ik trouwens ontdekt ik mijn eigen merk heb hier in Slovenië. In de supermarkt vond ik onder andere sapjes en kauwgom met als merk Lotte. Het sapje moest ik natuurlijk even keuren en ik moet toegeven, op de stukjes pulp erin smaakte het erg goed!

Zoals jullie lezen, geen hele boeiende week voor mij! Volgend weekend gaan we waarschijnlijk naar Zagreb, dus hopelijk heb ik jullie dan meer te vertellen!

Liefs,

Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: