Aan de studie, deel 2 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Aan de studie, deel 2 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Aan de studie, deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Mei 2015 | Slovenië, Ljubljana

Ook deze week stond vooral in het teken van studeren. Gelukkig heb ik deze week al wel weer iets meer meegemaakt dan afgelopen week. Deze week was namelijk het Eurovisie Songfestival en wat is er nou leuker dan dit kijken met mensen van allerlei verschillende nationaliteiten. Het begon heel klein afgelopen dinsdag: de eerste halve finale kijken met twee flatgenootjes en een enorme berg popcorn (en helaas een uitschakeling van Nederland). Afgelopen donderdag zat onze hele keuken vol! Om wat lekkers te eten te hebben tijdens de tweede halve finale bakten Lea en ik lekker pannekoeken. Die avond maakten we ook even kennis met de trots van de Balkan: zowel Servië als Montenegro trad op die avond, en laat het nou net zo zijn dat het grootste deel van mijn flatgenoten en hun vrienden daar vandaan komen. Bij het bericht dat ze door waren naar de finale, barstte er enorm gekrijs los, ik geloof dat ik nog steeds een piep ervan in mijn oren hoor. Ook Slovenië was gelukkig door, kon ik dus in ieder geval iets supporten haha. Desalniettemin, een erg gezellige avond. Die avond was er ook een 90's feest in Companeros...En ja, waar een 90's feestje is, is Lotte. Dus sloten we de avond die al gezellig begon daar af!

Afgelopen zaterdag was het natuurlijk tijd voor de grande finale van het songfestival. Met een groot aantal andere Erasmusstudenten verzamelden we in het appartementje van Renée! Hier waren er iets meer nationaliteiten vertegenwoordigd dan afgelopen donderdag, wat uiteraard betekende dat er nog meer gekakel losbarstte de hele avond. Uiteraard werden alle nummers ook flink onder de loep genomen door ons en vervolgens flink bekritiseerd. Wederom een gezellige avond dus, beetje jammer alleen dat Slovenië niet gewonnen had. Want zeg nou zelf, hoe tof was het geweest als we volgend jaar een Erasmus-reünie in ons eigen Ljubljana hadden kunnen houden.

Verder heb ik zoals gezegd weer niet heel veel meegemaakt dan alleen studeren. Helaas werd het studeren mij afgelopen woensdag nog even lastig gemaakt met een festival op de parkeerplaats bij onze dorm (lees: een podium zo'n 20 meter van mijn raam af, super fijn!). Met een soundcheck die de hele dag duurde en het begin van het festival om 6 uur, kwam er dus niet veel van studeren die dag. Helaas kwam de regen met bakken uit de hemel die avond, dus heb ik maar besloten van de muziek te genieten vanuit mijn eigen kamertje. Ook niet verkeerd eigenlijk!
Gelukkig kan ik uiteindelijk wel zeggen dat ik al mijn portofolio's en presentaties af heb inmiddels en dus nog alleen maar hoef te leren voor mijn tentamens de komende week! Maar daar maak ik mij niet zo heel veel zorgen om; het zou wel erg raar zijn als ik zou zakken op een mondeling tentamen van slechts 10 minuten. Ook ons computerspelletje voor het ICT vak is inmiddels af! Waar we een paar weken nog dachten dat het ons nooit zou lukken met een vaag programma en computers in het Sloveens, waren Lea en ik erg trots op onszelf afgelopen week dat het ons toch gelukt is!

Komende week zal mijn laatste lesweek zijn en daarna is het nog een kwestie van presentaties geven, portofolio's overhandigen en mondelinge tentamens van 10 minuten doen. Voor nu ga ik dus weer snel even bikkelen voor nog een weekje!

Liefs,

Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 10504

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: