Limburgs bezoek - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Limburgs bezoek - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Limburgs bezoek

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 Juni 2015 | Slovenië, Ljubljana

Nadat ik wederom afscheid had genomen van een aantal Erasmus-vrienden, mocht ik vrijdag dan eindelijk Lindy en Andrea van het vliegveld halen voor een gezellig weekendje Slovenië.
Op zaterdag gaf ik ze mijn Lotte-Ljubljana tour, ook helaas mijn final Ljubljana-tour. We wisten onze tour precies op tijd af te ronden. Na onze laatste stop, het kasteel, begon het keihard te regen en onweren. In het begin nog wel lekker verkoelend op deze warme dag, maar na een tijdje toch behoorlijk koud. Gelukkig was ons appartementje dichtbij en konden we even lekker opwarmen. Die avond was het afscheidsdiner van Renée en Samone, waar we gelukkig ook nog even bij konden zijn.
Zondag was Andrea jarig en was het dus tijd voor een feestje. Om d'r maar meteen even jarig te laten voelen versierden we haar bed met ballonnen en een slinger. Vervolgens was het tijd om onze auto op te halen en vertrokken we naar Lipica. Hier worden de beroemde witte paarden van de Spaanse-Rijschool gefokt. We kregen een rondleiding over de stud-farm en sloten ons bezoek af met een ritje met een koets over het terrein.
Hierna vervolgden we ons tripje naar Portoroz, een klein plaatsje aan de kust. Tijd om even af te koelen in de zee en met een lekker ijsje. Na een diner op het strand, sloten we de dag af met een gezellige avond in ons appartement.

Vandaag was het alweer de laatste dag van mijn Limburgs bezoek, time flies when you're having fun! Vanochtend hebben we nog een escaperoom gedaan en wisten we gelukkig binnen het uur de juiste sleutel te vinden om te kunnen ontsnappen. Tenslotte hebben we hun verblijf afgesloten met een lekkere lunch en een terrasje. Wederom een geslaagd weekend dus! Dankjewel hiervoor meiden!
Ook voor mij begint het einde van mijn verblijf in Ljubljana in zicht te komen. Maar voordat ik naar huis kom, ga ik nog 5 dagen naar Servië met mijn kamergenootje Angela. Nu ga ik dus weer snel inpakken voor mijn volgende en laatste uitstapje van mijn Erasmus!

Geniet van het mooie (en misschien iets te warme) weer in Nederland!

Liefs,

Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 10507

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: