Weekendje Zagreb - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Weekendje Zagreb - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Weekendje Zagreb

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Maart 2015 | Slovenië, Ljubljana

Iedere week opnieuw denk ik dat mijn lessen niet gekker kunnen. Mijn les voor het vak “Creative Movement and Dance Pedagogy bewees meteen aan het begin van de week maar weer even het tegendeel. We moesten namelijk een klein toneelstukje maken van het verhaal van Roodkapje. Hierbij moesten we zo min mogelijk gebruik maken van woorden. Ik nam de rol van de wolf op me, maar na onze spetterende uitvoering voor de andere helft van de klas waren we echter nog niet klaar. We moesten hetzelfde toneelstuk namelijk nog een keer uitvoeren, maar nu op muziek van Mozart zodat we ons spel konden aanpassen op de muziek. Tijdens mijn Erasmus hier krijg ik er dus ook nog eens gratis theaterlessen bij!

Dinsdagavond bracht we met onze klas een bezoek aan een moderne dansvoorstelling van één van onze docenten voor het vak Creative Movement and Dance Pedagogy. De titel van de voorstelling was “Lost” en stond symbool voor het leven van een Sloveense vrouw in de jaren 30: verkrachting, mishandeling en drugsgebruik. De voorstelling, die overigens maar 40 minuten duurde, werd door slechts één danser gedanst. Het eerste stuk was er geen muziek en was het dus meer danstheater. Dit stuk was soms redelijk bizar te noemen: ze sloeg zichzelf en smeerde haar hele gezicht vol met rode lipstick. Het laatste stuk was wel op muziek, wat het voor mij ook weer meteen wat prettiger maakte om naar te kijken. Deze voorstelling was dus niet helemaal wat ik er van tevoren van verwacht had, maar op de een of andere manier toch erg interessant en tof om te zien.

Afgelopen zaterdag vertrokken we naar Zagreb. Doordat niet iedereen op tijd was, maar er toch op tijd ingecheckt moest worden in het hostel, splitsten we de groep op in tweeën. Samen met Anne-Sophie, Vanessa en Louise genoten we van de relaxte trein: de banken in de cabine waren namelijk om te bouwen naar een bed. Na een reisje van 2,5 in onze Harry Potter trein, stonden we in hartje Zagreb. Het hostel was gelukkig snel gevonden, waarna we op zoek gingen naar wat te eten. Al snel vonden we the place to be. Zagreb heeft namelijk één hele grote straat met allemaal restaurantjes en pubs. Na een Italiaans dinertje was inmiddels ook het andere deel van de groep gearriveerd. Samen konden we de (ietwat slechte) wedstrijd Nederland-Turkije kijken. Vervolgens belandden we na wat omwegen in een soort rock-barretje in Rolling Stones sferen. Helaas sloten alle barren in Zagreb al om 2 uur, waardoor we er dus niet heel lang van konden genieten. Aangezien we ook al een uurtje minder zouden kunnen slapen door het verzetten van de klok, besloten we maar lekker terug te gaan naar het hostel.
Zondag werden we gewekt door een heerlijk zonnetje. Perfect weer dus om de stad te bekijken. Qua grootte is de stad denk ik te vergelijken met Ljubljana, dus na een paar uurtjes hadden we de meeste plekken van deze erg mooie en schone stad gezien. Tijd dus om lekker te genieten van de zon op een terrasje en in het park. Helaas moesten we het op de terugweg in de trein doen zonder de luxe cabines, maar moe als ik was weerhield het me niet van een dutje. Wederom een geslaagd weekendje dus en weer een plek die ik van mijn lijstje kan strepen!

In mijn vorige blog beloofde ik jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van mijn kleine vriendjes, die overigens de naam Karel hebben gekregen. Helaas waren er dinsdag nog maar 3 levende wezentjes over en was er een waar kikker-kerkhof te vinden in het water. Ik mag echter wel van geluk spreken dat ik nog drie levende Kareltjes heb; het grootste deel van mijn klasgenoten heeft sinds het weekend al geen levende kikker meer over. Duimen dus dat het me lukt om deze drie Kareltjes groot te brengen!
Overigens heb ik deze week ook te horen gekregen dat ik slechts één tentamen heb (en dat terwijl ik vier vakken volg). Dit betekent dat mijn semester op precies 1 juni afgelopen is en ik dus nog vijf weken lekker kan rondreizen voordat ik jullie weer kom vervelen in Nederland! Maar voordat ik weer terugkeer naar Nederland, ga ik eerst nog een paar maandjes hier genieten!

Liefs,

Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10547

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: