Outstanding work & hiken in Slivnica - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Outstanding work & hiken in Slivnica - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Outstanding work & hiken in Slivnica

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Juni 2015 | Slovenië, Ljubljana

Alweer een week voorbij gevlogen en na morgen kan ik vaarwel zeggen tegen de faculteit. Afgelopen week moest ik mijn portofolio inleveren voor het vak Nature and Young Children. Afgelopen donderdag moesten we ons portofolio presenteren voor de rest van de klas. In de pauze werden ik en Lea apart geroepen door de docente. Enigszins verbaasd volgden we haar, maar uiteindelijk had ze een erg mooie mededeling voor ons. Ons werk was volgens haar al "outstanding", dus we hoefden niet meer naar het tentamen te komen aankomende week. Dat betekende dus ook meteen dat mijn eerste vak binnen was! Ideaal!

Afgelopen zaterdag was het tijd voor een break tussen al dat studeren en vertrokken we al vroeg in de ochtend naar Slivicna Hill in Cerknica. De legende gaat dat er in deze heuvel van ongeveer 1100 meter hoog heksen wonen. Gelukkig zijn we er geen tegengekomen. Wat we wel tegenkwamen was een "Sound of music" - decor: een uitgestrekt groen landschap met overal bloemetjes in het gras. Ook werden we getrakteerd op een geweldig mooi uitzicht over de vallei met daarin Lake Cerknica. Op de weg terug naar beneden liepen ook de paarden van de boerderij vrij door het landschap. Deze waren zo rustig dat we ze ook gewoon konden aaien.
Nadat we weer veilig en wel beneden waren aangekomen, werden we, zoals het hoort wanneer je een heuvel voor het eerst beklimt, gedoopt: een tik met een stok op je bips!
Hierna reden we door naar Lake Cerknica. Het weer was echt perfect, dus de rest van de middag hebben we lekker kunnen pootje baden in het meer en kunnen zonnebaden. Terug in Ljubljana sloten we de dag af met een overheerlijke pizza en was het tijd om mijn bed op te zoeken na een lange dag.
Zondag was er een bubble parade in Ljubljana. Vantevoren verwachtte ik een optocht door het centrum terwijl iedereen bubbels maakte. Helaas werden we ernstig teleurgesteld bij aankomst: de parade was slechts een verzameling van een hele hoop mensen op het plein die bubbels bliezen. Al snel zochten we dus een terrasje op en genoten we van het zonnetje.

Vandaag was het na het hiken en de bubbels weer tijd voor het serieuze werk. Vanochtend had ik mijn mondelinge tentamen voor het vak Traumatic events and crisis situations in the classroom. En wederom heb ik volgens de docente excellent werk geleverd: een dikke 10 als eindcijfer. Het mooie was dat ze niet eens iets vroeg over de literatuur die we hadden moeten leren. Ze was erg geïnteresseerd in mijn studie in Nederland en vroeg zich af hoe ik dit vak kon gebruiken mijn toekomstige werk. Weer lekker snel 5 studiepunten verdiend. Misschien moet ik zelfs maar hier in Slovenië blijven om eindelijk mijn Bachelor te halen....gaat een stuk makkelijker dan in Nederland haha. Ook had ik vandaag mijn presentatie voor het vak Creative Movement and Dance Pedagogy. Voor dit vak is het nog even afwachten wat voor cijfer ik krijg, eerst moeten de portofolios nog gelezen worden door de docenten.

Vanavond hebben we een farewell-meeting van onze faculteit en gaan we gezellig bowlen! Morgen heb ik samen met Lea nog de presentatie van ons computerspel voor het ICT vak en dan is het zwaaizwaai Faculty of Education! Na morgen gaat mijn maandje reizen en bezoek ontvangen dus officieel beginnen. Aanstaande vrijdag mag ik mijn lieve vriendinnetjes Nanette en Tessa uit Nijmegen ophalen van het vliegveld. Op naar weer een super toffe week dus, ik heb er zin in!

Liefs uit Ljubljana,

Lotte

  • 01 Juni 2015 - 18:42

    Nicole:

    Nog ff op de tandjes bijten dan voor morgen! Voor de rest wens ik je nog een hele toffe maand toe in Slovenië. K ben benieuwd naar de rest van je verhalen! We zullen ze nog wel te horen krijgen als je weer "thuis" bent. Heel veel groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10517

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: