Doei Nederland, zdravo Slovenija - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Doei Nederland, zdravo Slovenija - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Doei Nederland, zdravo Slovenija

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Februari 2015 | Slovenië, Ljubljana

Daar is ie dan: de blog over mijn Sloveense avontuur dat ik de komende paar maanden ga beleven. Via deze weg hoop ik jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden van wat ik allemaal mee maak hier.

Even terug waar het vanochtend vroeg allemaal begon. Terwijl iedereen nog brak in zijn bed lag te zijn van het carnavallen, vertrok ik rond kwart voor 5 richting Brussel Charleroi Airport. Eenmaal daar aangekomen, brak toch echt het moment van afscheid nemen aan. Stiekem toch wel een heel pijnlijk momentje en met een dubbel gevoel stapte ik op het vliegtuig naar mijn nieuwe woonplaats voor de komende 5 maanden.
Na een prettige vlucht stond meneer de buschauffeur me al op te wachten in de aankomsthal. Ruim een half uur eerder dan gepland (yes, meer tijd om de stad te verkennen :D), werd ik naar het busstation gereden in Ljubljana. Onderweg lag er nog behoorlijk veel sneeuw, maar eenmaal in de stad was er gelukkig geen vlokje sneeuw meer te bekennen.

Door alle zenuwen had ik nog niet echt ontbeten, waardoor mijn maag stiekem toch wel heel erg hunkerde naar wat voedsel. In mijn zoektocht naar iets eetbaars was de McDonalds het eerste dat ik tegen kwam (lekker culinair :P).
De eerste nacht zou ik in een hostel slapen, aangezien de Student Dormitory Office alleen op werkdagen geopend is en ik vandaag dus nog niet op mijn eigen kamertje kon. Met genoeg energie van de hamburger en frietjes kon mijn wandeltocht naar het hostel beginnen. Ik wil niet weten hoe hilarisch het eruit moet hebben gezien: een klein meisje met een gigantische sleurhut van een koffer, een trolly en een rugzak! Na een korte wandeltocht over hobbelige en smalle stoepjes en de nodige kinderkopjes in het centrum kon ik op mijn kamer. Het hostel ligt midden in het centrum, dus ik had al een kleine glimp opgevangen van het mooie centrum.

Na me even opgefrist te hebben, had ik afgesproken met Alina (Oekraïne) en Toby (Nederland), beide ook Erasmusstudenten hier. Zij waren al een paar dagen eerder aangekomen in de stad, dus ze konden me in ieder geval al een paar plekjes laten zien (zie foto's). Na een rondje gemaakt te hebben, konden we even bijkomen op het terras in het zonnetje. Na wat gegeten te hebben bij een Italiaans restaurantje samen met Alina, ben ik toch maar weer lekker richting hostel gegaan. Toch wel vermoeiend zo'n reis haha.

Morgen staat er een drukke dag op het programma: langs de Student Dormitory Office, intrekken in mijn kamer, introductie op de faculteit en een International Dinner. Voor nu dus maar even lekker uitrusten in het hostel.

Het viel me vandaag trouwens op dat er heel veel kinderen (en soms ook ouders) verkleed over straat liepen. In eerste instantie leek het iets weg te hebben van carnaval, maar een echt carnavalsfeestje was nergens te bekennen. Vraag me toch wel af waarom zij dit doen, heb het nog nergens kunnen achterhalen. Helaas blijf ik jullie voor nu dus even het antwoord schuldig.

Fijne carnaval nog allemaal en tot snel op Skype (of natuurlijk gewoon hier in Ljubljana :D).

Liefs,

Lotte

  • 15 Februari 2015 - 19:39

    Tessa:

    Ooh leuk lot! Fijn dat je goed bent aangekomen! Rust lekker uit, begint morgen de rest v het avontuur en foto's makeeen :D xxx

  • 15 Februari 2015 - 20:20

    Nicole:

    Ha Lotte, fijn des se good bis aangekômme! Hiel vuul plezeer en sukses morge!! Bin beniejd nao de res van dien verhaol. Groetjes, auk van Leon en Beam

  • 16 Februari 2015 - 10:43

    Nanette:

    Jaaaa leuk lot! ik ben heel benieuwd naar je kamer enzo! Veel plezier vandaag met de intro enzo! En je giller van een rooster:D xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10556

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: