Zomer in Ljubljana - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu Zomer in Ljubljana - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Lotte Dohmen - WaarBenJij.nu

Zomer in Ljubljana

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 April 2015 | Slovenië, Ljubljana

Maandag was het natuurlijk tweede paasdaag en dus organiseerden we een Paasbrunch. Doordat het weer helaas niet meewerkte, besloten we het te verplaatsen naar iemands appartement. Dit mocht de pret niet drukken. We bakten pannekoeken, scrambeled eggs met bacon, maakten pastasalade en natuurlijk was er ook een overdosis aan chocola. Eind van de dag ging ik dus met een meer dan gevulde maag naar huis.
Afgelopen donderdag moest ik voor het vak Nature and young Children naar het bos. Daar aangekomen speelden we 2,5 uur lang kinderspelletjes die bedoeld zijn om kinderen de natuur te laten ontdekken. We knuffelden bomen, bouwden resorts voor dwergen en maakten parfum. Ik heb me dus weer even lekker als een klein kind mogen gedragen.
Die avond bezochten we de karaoke, en ja, dit keer een karaoke zoals het hoort met een groot scherm waarop iedereen de teskt mee kan lezen en met twee microfoons. Ook daar heb ik me dus weer even lekker kunnen uitleven.

Zaterdag genoot ik samen met mijn huisgenootjes van een paas-dinertje. Zoals ik jullie vorige week vertelde, viert de orthodoxe kerk namelijk dit weekend Pasen. Aangezien ik zondag wederom een roadtrip zou gaan maken, besloten we het paasontbijtje dus een paar uurtjes te vervroegen. We genoten van overheerlijke pizza, pastasalade, zelgemaakt garlic bread en als toetje zelfgemaakte nutella-snackjes!
Zondag huurde ik dus zoals gezegd samen met Samone, Renée en Sonia een auto om een roadtrip te maken naar de drie grootste kustplaatsen: Piran, Izola en Koper. We hadden echt de perfecte dag uitgekozen: een temperatuurtje van zo’n 20 graden. Dit zorgde aan het eind van de dag natuurlijk wel voor de nodige verbrandde plekken op mijn hoofd en schouder. Maar laat ik die positief bekijken: binnen een paar dagen heb ik dus al een mooi bruin kleurtje na slechts één dagje zomerweer.
Piran is werkelijk één van de mooiste plekjes die ik tot nu toe hier in Slovenië heb gezien. Via smalle straatjes en steegjes klommen we naar een heuveltje met daarop een kathedraal met geweldig uitzicht. De straatjes gaven me het gevoel alsof ik Italië was. Het uitzicht werd echter nog mooier toen we het iets hoger gelegen kasteel bezochten. Vanuit hier kon je het hele stadje bekijken, wat een erg mooi beeld gaf met de kustlijn en de oranje daken van de huisjes. De sfeer in deze stad was echt geweldig, mede doordat er precies deze dag een marathon gaande was van Piran naar Izola.
We vervolgden onze roadtrip met een bezoek aan Izola. Dit kleine vissersplaatjes gaf me ook weer een Italiaans gevoel. In dit stadje was niet heel veel te zien, dus gelukkig konden we een mooi plekje vinden aan het water waar we lekker konden genieten van de zon. Grappig detail is dat er langs de hele Sloveense kust geen zandstranden te vinden zijn. Mensen zonnen dus op de stenen en speciaal gemaakte houten bankjes. Lekker comfortabel dus (NOT!).
Tenslotte reden we naar Koper. Dit stadje had ik een paar weken geleden al gezien, maar mag natuurlijk niet ontbreken wanneer je een tour doet langs de mini kust van Slovenië. Hier trakteerden we ons op een lekker dinertje. Hierna dachten we lekker naar huis te gaan, maar helaas gooide een flinke file van 2 uur roet in het eten. Maar ondanks dit, was het echt een perfecte dag in alle opzichten!

Dit weekend was ik overigens alweer twee maanden in Slovenië, time flies when you’re having fun! Dat betekent ook dat ik vanavond eindelijk Koen van het vliegveld mag gaan halen om hem rond te kunnen leiden door deze geweldige stad en samen met hem te kunnen genieten van weer een paar mooie plekjes in Slovenië. Op naar een hele mooie week dus!

Zonnige groetjes uit Ljubljana,

Lotte

  • 13 April 2015 - 10:55

    Nanette:

    Ahh lekker weer Lot! In juni is het hopelijk alleen maar mooi weer?!?
    Veel plezier met Koennnnn!!! xx

  • 13 April 2015 - 17:02

    Nicole:

    Lijkt wel één grote vakantie als ik je verhalen lees! Erg enthousiast geschreven trouwens. Het brengt ook een stukje vakantiegevoel naar ons pitoreske Bliërick... Veel plezier verder en doe de groetjes aan Koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Lotte

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 10543

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Sloveens avontuur

Landen bezocht: